Budowanie relacji z klientem w branży AGRO

Uczestnicy:

 

Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pracują jako doradcy, handlowcy lub zarządzają grupą handlową w branży AGRO. Szkolenie jest też idealne dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedaży poprzez budowanie partnerskich relacji z klientem oraz chcą lepiej funkcjonować w realiach biznesowych branży AGRO.

Cel szkolenia:

 

Kluczem do sukcesu w sprzedaży w branży rolniczej jest budowanie relacji z klientami. Klienci kupują przede wszystkim od handlowców budzących sympatię, których darzą zaufaniem – to efekt dobrze zbudowanych relacji.

 

Szkolenie skupia się na technikach umożliwiających poznanie klienta, jego sposobu myślenia, komunikowania się, motywach podejmowania decyzji o zakupie. Znając klienta zdecydowanie łatwiej nam jest zbudować relację i odpowiednio zaprezentować produkt pod jego potrzeby.

Częstym problemem w branży rolniczej przy dużej konkurencji jest umiejętność zaprezentowania klientom korzyści z zakupu produktu i porównania korzyści z ceną zakupu. Wiara w produkt, wzbudzenie zainteresowania klienta, wykazanie klientom opłacalności dokonania zakupu jest kluczem do sukcesu.

 

Uczestnicy będą potrafili zwracać uwagę na rzeczy istotne i używać odpowiednich argumentów do  sytuacji i klienta, nie ograniczając się tylko do ceny produktu.

Uczestnicy dowiedzą się:

 

  • Na co zwrócić uwagę podczas spotkań z rolnikiem? Co dla klientów jest ważne, co akcentować, żeby klient chciał od nas kupić produkt, a nie tylko cenę?

  • Co wpływa na efektywność pracy handlowców – walka z przekonaniami?

  •   Jak dostosować swój język, lingwistykę i mowę ciała do rolnika?

  •  Jak analizować potrzeby rolników w oparciu o model motywów zakupu?

  • Jak odkryć motywy zakupu klienta?

  • Jak w atrakcyjny dla klienta sposób przedstawić produkt?

  • Jak komunikować i negocjować cenę? 

  •  Jakie są najskuteczniejsze techniki obrony ceny?

  •  Jak reagować na zastrzeżenia klienta w stosunku do produktu oraz firmy?

  • Jakich argumentów użyć do poszczególnych typów rolników?

Metody szkoleniowe:

 

  • Elementy coachingu, 

  • Ćwiczenia indywidualne i zespołowe,

  • Dyskusje i burze mózgów, 

  •  Case study (analizy przypadków).

Organizacja:

 

  • Termin szkolenia: 25 – 26 października 2018 r.,  

  •  Czas trwania: 2 dni,

  • Rozpoczęcie/zakończenie szkolenia: 9:00 – 16:00,

  • Lunch: 13:00,

  • Grupa szkoleniowa: do 12 osób.

  • Miejsce szkolenia: Golden Floor Plaza, Aleje Jerozolimskie 123a, Warszawa

Cena szkolenia:

  • Cena za udział w dwudniowym szkoleniu wynosi: 890 zł + VAT/ za os.

Koszt inwestycji pokrywa: 

  • Trenera,

  • Sala szkoleniowa,

  • Catering: dwudaniowy lunch oraz nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce),

  • Wszystkie materiały, ćwiczenia i narzędzia wykorzystywane w trakcie zajęć,

  • Certyfikaty ukończenia warsztatu.

 

Program szkolenia: Sprzedaż doradcza – Budowanie relacji z klientem w branży agro.

 

1. Klucz do skutecznej komunikacji z klientem – Analiza transakcyjna Erica Berne’a.

  • Zagadnienia związane z teorią gier Erica Berne’a.

  • Jak odpowiednio zbudować relację z klientem i skrócić dystans w rozmowie?

  • Dobór odpowiednich postaw w rozmowie z klientem.

  • Zarządzanie i kontrola emocji.

 2. Najczęściej popełniane błędy w rozmowie z klientem.

  • Zbiór nieużytecznych słów sabotujących sprzedaż,

  • Bariery w komunikacji z klientem, a ich wpływ na negocjacje i późniejsze relacje.

  •  Intencje i ich użyteczność,

  •  Błędne przekonania handlowców i wartości sprzedaży.

Moduł prowadzony w formie dyskusji, case study.

 

3. Dlaczego klient powinien wybrać naszą firmę?

  • Jakie czynniki wpływają na decyzję o zakupie? Motywy zakupu. 

  • Dlaczego klienci pomimo najlepszej oferty nie decydują się na zakup? 

  • Jakie argumenty trafiają do naszych klientów?  Podział klientów ze względu na podejmowanie decyzje. 

  •  Jak odpowiednio zaprezentować produkt w oparciu o motyw zakupu? 

  • Co nas wyróżnia na te innych firm? Opracowanie „BANKU” zalet.

  • Jak opowiadać o osiągnięciach i zaletach produktu i firmy bez arogancji?

  • Czym różni się cecha, zaleta i korzyść? 

Moduł prowadzony w postaci ćwiczeń polegających na rozpisaniu strategii firmy dla każdego motywu zakupu klienta oraz rozpisaniu cech firmy/produktu i odpowiednim ich komunikowaniu.

 

4. Typologia rolników i komunikacja z jej uwzględnieniem.

Klasyfikacja sposobu myślenia klienta według:

  • Autorytetu wewnętrznego, autorytetu zewnętrznego, 

  • Podobieństw i różnic,

  • Celi do osiągnięcia, problemów do uniknięcia,

  • Egoizmu lub altruizmu,

  • Usposobienia – reagowania lub aktywnego działania.

Moduł prowadzony w formie dyskusji, case study.

 
5. Najskuteczniejsze zasady negocjacji handlowych.
 
  • Tryb warunkowy,

  •  Brak wartościowania- operowanie na faktach i logice.

  • Tryb bezosobowy,

  • Najlepsze praktyki.

Moduł prowadzony w formie symulacji negocjacji.

 

6. Jak reagować na zastrzeżenia klienta? Techniki na skuteczne sfinalizowanie transakcji i zbić obiekcje klienta. 

  • Źródła i rodzaje zastrzeżeń,

  • Możliwe obiekcje klientów. Analiza problemu,

  • Łączniki (kasowniki),

  • Tryb warunkowy,

  • Presupozycje zamykające,

  • BAT.

TRENER

Łukasz Kaca – założyciel i zarządzający firmą szkoleniową True Flow oraz Flow Agro. Certyfikowany Coach i Trener. Czynny wykładowca na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia. Z wykształcenia magister inżynier, ukończył Politechnikę Warszawską. 

Z branżą Agro związany od 2008 roku.

Posiada wysokie kompetencje związane z perswazją, sprzedażą oraz odczytem ludzkich procesów myślowych i emocji za pomocą mowy ciała i mikroekspresji na podstawie wiedzy wywodzącej się od Paula Ekmana. 

Realizuje warsztaty z wywierania wpływu, sprzedaży, zarządzania oraz odczytywania stanów emocjonalnych i procesów myślowych

Biegle włada językiem angielskim. Prywatnie muzyk realizujący swoje hobby grając na gitarze, basie lub ukulele.

 

Zapraszamy do kontaktu:

Karolina Wysocka

Koordynator ds. szkoleń
tel.: +48 690 019 460
e-mail: k.wysocka@flowagro.pl