Kluczem do sukcesu w sprzedaży w branży rolniczej jest budowanie relacji z klientami. Klienci kupują przede wszystkim od handlowców budzących sympatię, których darzą zaufaniem – to efekt dobrze zbudowanych relacji.
Szkolenie skupia się na technikach umożliwiających poznanie klienta, jego sposobu myślenia, komunikowania się, motywach podejmowania decyzji o zakupie. Znając klienta zdecydowanie łatwiej nam jest zbudować relację i odpowiednio zaprezentować produkt pod jego potrzeby.
Częstym problemem w branży rolniczej przy dużej konkurencji jest umiejętność zaprezentowania klientom korzyści z zakupu produktu i porównania korzyści z ceną zakupu. Wiara w produkt, wzbudzenie zainteresowania klienta, wykazanie klientom opłacalności dokonania zakupu jest kluczem do sukcesu.
Uczestnicy będą potrafili zwracać uwagę na rzeczy istotne i używać odpowiednich argumentów do sytuacji i klienta, nie ograniczając się tylko do ceny produktu.
Uczestnicy dowiedzą się:
- Na co zwrócić uwagę podczas spotkań z klientem. Co dla klientów jest ważne, co akcentować, żeby klient chciał od nas kupić produkt, a nie tylko cenę,
- Co wpływa na efektywność pracy handlowców – walka z przekonaniami,
- Jak analizować potrzeby klientów w oparciu o model motywów zakupu,
- Jak odkryć motywy zakupu klienta,
- Jak w atrakcyjny dla klienta sposób przedstawić produkt,
- Jak komunikować i negocjować cenę,
- Jakie są najskuteczniejsze techniki obrony ceny,
- Jak reagować na zastrzeżenia klienta w stosunku do produktu oraz firmy,
- Jakich argumentów użyć do poszczególnych typów klientów,
- Jak skutecznie rozwiązać nieporozumienia, wątpliwości klienta i sfinalizować zamówienie.
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pracują jako doradcy, handlowcy lub zarządzają grupą handlową w branży AGRO. Szkolenie jest też idealne dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedaży poprzez budowanie partnerskich relacji z klientem oraz chcą lepiej funkcjonować w realiach biznesowych branży AGRO.
Organizacja:
Termin szkolenia: 15 – 16 czerwca 2023
Czas trwania: 2 dni (14 h),
Rozpoczęcie/zakończenie szkolenia: 9:00 – 16:00,
Lunch: 13:00,
Miejsce szkolenia: Warszawa
Cena szkolenia:
Cena za udział w dwudniowym szkoleniu wynosi: 1190zł + VAT/ za os.
Koszt inwestycji pokrywa:
Trenera,
Sala szkoleniowa,
Catering: dwudaniowy lunch oraz nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce),
Wszystkie materiały, ćwiczenia i narzędzia wykorzystywane w trakcie zajęć,
Certyfikaty ukończenia warsztatu.
- Budowanie relacji z klientem – Analiza transakcyjna Erica Berne’a.
- Jak odpowiednio zbudować relację z klientem i skrócić dystans w rozmowie?
- Dobór odpowiednich postaw w rozmowie z klientem.
- Zbiór nieużytecznych słów sabotujących sprzedaż.
- Bariery w komunikacji z klientem, a ich wpływ na negocjacje i późniejsze relacje.
- Intencje i ich użyteczność,
- Błędne przekonania handlowców i wartości sprzedaży.
Moduł prowadzony w formie case study.
- Skuteczna prezentacja produktów i firmy.
W branży rolnej tworzenie autorytetu i pokazanie merytoryki jest ogromnie ważne. Uczestnicy poznają metody skutecznego budowania autorytetu i kreowani merytorycznego wizerunku w codziennych rozmowach i spotkaniach z klientami.
- Co wyróżnia naszą firmę na te innych firm? Opracowanie „BANKU” zalet.
- Jak pokazać zalety swoje i firmy bez arogancji.
- Czym różni się cecha, zaleta i korzyść?
- Opowiadanie o osiągnięciach i zaletach produktu.
- Używanie metafor do opowiadania o produkcie, wykorzystując „język” klienta.
Moduł polegających na rozpisaniu cech firmy i produktu oraz odpowiednim ich komunikowaniu.
Dlaczego klient powinien wybrać Twoją firmę? – Motywy zakupu.
- Dlaczego klienci pomimo najlepszej oferty nie decydują się na zakup?
- Jak odpowiednio zaprezentować produkt w oparciu o motyw zakupu?
- Jakie argumenty trafiają do naszych klientów?
Podział klientów ze względu na podejmowanie decyzje: prestiż, jakość/standard, bezpieczeństwo, cena, komfort/wygoda.
Moduł prowadzony w postaci ćwiczeń polegających na rozpisaniu strategii firmy dla każdego motywu.
- Perswazja w sprzedaży.
Jak działa umysł?
- Umysł świadomy – umysł nieświadomy – Zagadnienia związane z budową umysłu.
- Czym jest perswazja, wywieranie wpływu, a czym manipulacja?
- Techniki Pacing i Leading oraz ich stosowanie w prowadzeniu rozmowy handlowej.
Moduł prowadzony w formie „brainstorming”
- Typologia klientów i komunikacja z jej uwzględnieniem.
Klasyfikacja sposobu myślenia klienta według:
- Autorytetu wewnętrznego, autorytetu zewnętrznego,
- Podobieństw i różnic,
- Celi do osiągnięcia, problemów do uniknięcia,
- Egoizmu lub altruizmu,
- Usposobienia – reagowania lub aktywnego działania.
Moduł prowadzony w formie dyskusji, case study.
- Metamodel – Technika pomagająca w rozwiązywaniu nieporozumień i pozwalająca doprecyzować wątpliwości klienta.
- Schemat zadawania pytań,
- Zniekształcenia, usunięcia i generalizacje w negocjacjach,
Moduł prowadzony w formie ćwiczeń indywidualnych.
- Sposoby reagowania na zastrzeżenia klienta.
- Spójne ignorowanie pytania,
- Odpowiedź na pytanie,
- Specyfikacja, prośba o uszczegółowienie,
- Odnajdywanie intencji,
- Przyznanie się do niewiedzy,
- Parafraza,
- Metafora,
- Subiektywne doświadczenie,
- Odwrócenie kierunku pytania do pytającego.
Łukasz Kaca – założyciel i zarządzający firmą szkoleniową True Flow oraz Flow Agro. Certyfikowany Coach i Trener. Czynny wykładowca na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia. Z wykształcenia magister inżynier, ukończył Politechnikę Warszawską.
Z branżą Agro związany od 2008 roku.
Posiada wysokie kompetencje związane z Personal Branding’iem i Business Branding’iem, marketingiem, perswazją, sprzedażą oraz odczytem ludzkich procesów myślowych i emocji za pomocą mowy ciała i mikroekspresji na podstawie wiedzy wywodzącej się od Paula Ekmana. Realizuje warsztaty z wywierania wpływu, sprzedaży, zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki wystąpień publicznych, kreowania wizerunku, motywacji oraz odczytywania stanów emocjonalnych i procesów myślowych, a także wykrywania kłamstwa.
Ma za sobą ponad 400 szkoleń i kilka tysięcy wyszkolonych osób. Tylko od 2016 roku przeszkolił ponad sto czterdzieści firm. Szkolenia prowadzi w języku polskim oraz angielskim. W swojej pracy łączy doświadczenia praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych.
Zapraszamy do kontaktu:
Zuzanna Kaca
Dyrektor ds. sprzedaży szkoleń
tel.: +48 690 019 505
e-mail: z.kaca@flowagro.pl


































