Kluczem do sukcesu w negocjacjach w branży rolniczej jest budowanie relacji z klientami. Klienci handlują przede wszystkim z doradcami budzącymi sympatię, których darzą zaufaniem – to efekt dobrze zbudowanych relacji.
Szkolenie skupia się na technikach umożliwiających poznanie klienta, jego sposobu myślenia, komunikowania się, a także radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Znając klienta zdecydowanie łatwiej jest zbudować relację, dobrać techniki negocjacyjne i sposoby komunikacji.
Częstym problemem w branży rolniczej przy dużej konkurencji jest umiejętność radzenia sobie z trudnym klientem, a także odpowiedniej reakcji na jego zastrzeżenia.
Uczestnicy będą potrafili zwracać uwagę na rzeczy istotne i używać odpowiednich argumentów do sytuacji i klienta, nie ograniczając się tylko do ceny produktu.
Uczestnicy dowiedzą się:
- Na co zwrócić uwagę podczas spotkań z klientem, co dla klientów jest ważne,
- Jak radzić sobie z trudnym klientem,
- Jak komunikować i negocjować cenę,
- Jakie są najskuteczniejsze techniki obrony ceny,
- Jak reagować na zastrzeżenia klienta,
- Jakich argumentów użyć do poszczególnych typów klientów?
- Jak skutecznie rozwiązać nieporozumienia, wątpliwości klienta i sfinalizować zamówienie?
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pracują jako doradcy, handlowcy lub zarządzają grupą handlową w branży AGRO. Szkolenie jest też idealne dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedaży poprzez budowanie partnerskich relacji z klientem oraz chcą lepiej funkcjonować w realiach biznesowych branży AGRO.
Organizacja:
Termin szkolenia: 28 – 29 września 2023
Czas trwania: 2 dni (14 h),
Rozpoczęcie/zakończenie szkolenia: 9:00 – 16:00,
Lunch: 13:00,
Miejsce szkolenia: Warszawa
Cena szkolenia:
Cena za udział w dwudniowym szkoleniu wynosi: 1190zł + VAT/ za os.
Koszt inwestycji pokrywa:
Trenera,
Sala szkoleniowa,
Catering: dwudaniowy lunch oraz nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce),
Wszystkie materiały, ćwiczenia i narzędzia wykorzystywane w trakcie zajęć,
Certyfikaty ukończenia warsztatu.
- Budowanie relacji z klientem – Analiza transakcyjna Erica Berne’a.
Techniki skutecznej komunikacji z klientem oraz budowania relacji poprzez umiejętną
rozmowę handlową.
- Jak odpowiednio zbudować relację z klientem i skrócić dystans w rozmowie?
- Dobór odpowiednich postaw w rozmowie z klientem.
- Zbiór nieużytecznych słów sabotujących sprzedaż.
- Bariery w komunikacji z klientem, a ich wpływ na negocjacje i późniejsze relacje.
- Intencje i ich użyteczność.
- Błędne przekonania handlowców i wartości sprzedaży.
- Postawa pracownika, a trudny klient.
- Drivery Kahlera, czyli motywacje zachowań i decyzji, które działają w sposób automatyczny i nieświadomy.
- Elicytacja i systemy zadawania pytań – skuteczne pozyskiwanie informacji od klienta
Wykorzystanie technik elicytacji do efektywnej komunikacji i budowania relacji z klientem oraz poznania jego potrzeb.
- Czym jest elicytacja,
- Budowanie porozumienia z ludźmi,
- Najważniejsze techniki elicytacji.
W trakcie szkolenia przedstawiony zostanie metamodel zadawania pytań wyróżniający trzy typy:
- Usunięcia,
- Zniekształcenia,
- Generalizacje
- Perswazja w negocjacjach.
Wprowadzenie do perswazji oraz techniki wykorzystania jej w rozmowach negocjacyjnych.
- Jak działa umysł?
- Umysł świadomy – umysł nieświadomy – Zagadnienia związane z budową umysłu.
- Czym jest perswazja, wywieranie wpływu, a czym manipulacja?
- Techniki Pacing i Leading oraz ich stosowanie w prowadzeniu rozmowy handlowej.
- Typologia charakteru klienta i komunikacja z ich uwzględnieniem.
Uczestnicy dowiedzą się jak odkryć najważniejsze cechy charakteru klienta. Nauczą się także jak stworzyć uproszczony profil osobowości i dostosować do niego komunikację.
Klasyfikacja sposobu myślenia klienta według:
- Autorytetu wewnętrznego, autorytetu zewnętrznego,
- Podobieństw i różnic,
- Celi do osiągnięcia, problemów do uniknięcia,
- Egoizmu lub altruizmu,
- Usposobienia – reagowania lub aktywnego działania.
- Obrona ceny i reagowanie na zastrzeżenia klienta
Obecna sytuacja na rynku jest powiązana z częstymi podwyżkami cen, a także dużą konkurencją. W tym panelu uczestnicy nauczą się jak zbudować skuteczną strategię obrony ceny, porównania konkurencji, a także reagowania na zastrzeżenia klienta.
Źródła obiekcji i zastrzeżeń klienta wg Metody KOD:
- Kontrola taktyczna,
- Obawa przed zmianą,
- Doświadczenia i użyteczność.
Obrona ceny produktu i analiza konkurencji:
- Najważniejsze zasady przy porównywaniu z konkurencją,
- Określenie czynników, które wpływają na cenę:
- Wady wspólne/Wady wyłączne
- Zalety wspólne/Zalety wyłączne
- Techniki negocjacji i obrony ceny.
Prezentacja zastosowania wiedzy ze szkolenia w postaci różnego typu technik negocjacyjnych.
- Jakie są najskuteczniejsze techniki sprzedaży?
- Praktyczne przykłady wykorzystania technik w połączeniu z umiejętnościami zdobytymi podczas szkolenia
Łukasz Kaca – założyciel i zarządzający firmą szkoleniową True Flow oraz Flow Agro. Certyfikowany Coach i Trener. Czynny wykładowca na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia. Z wykształcenia magister inżynier, ukończył Politechnikę Warszawską.
Z branżą Agro związany od 2008 roku.
Posiada wysokie kompetencje związane z Personal Branding’iem i Business Branding’iem, marketingiem, perswazją, sprzedażą oraz odczytem ludzkich procesów myślowych i emocji za pomocą mowy ciała i mikroekspresji na podstawie wiedzy wywodzącej się od Paula Ekmana. Realizuje warsztaty z wywierania wpływu, sprzedaży, zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki wystąpień publicznych, kreowania wizerunku, motywacji oraz odczytywania stanów emocjonalnych i procesów myślowych, a także wykrywania kłamstwa.
Ma za sobą ponad 400 szkoleń i kilka tysięcy wyszkolonych osób. Tylko od 2016 roku przeszkolił ponad sto czterdzieści firm. Szkolenia prowadzi w języku polskim oraz angielskim. W swojej pracy łączy doświadczenia praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych.
Zapraszamy do kontaktu:
Zuzanna Kaca
Dyrektor ds. sprzedaży szkoleń
tel.: +48 690 019 505
e-mail: z.kaca@flowagro.pl


































