Kluczem do sukcesu w negocjacjach w branży rolniczej jest budowanie relacji z klientami. Klienci handlują przede wszystkim z doradcami budzącymi sympatię, których darzą zaufaniem – to efekt dobrze zbudowanych relacji.
Szkolenie skupia się na technikach umożliwiających poznanie klienta, jego sposobu myślenia, komunikowania się, a także radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Znając klienta zdecydowanie łatwiej jest zbudować relację, dobrać techniki negocjacyjne i sposoby komunikacji.
Częstym problemem w branży rolniczej przy dużej konkurencji jest umiejętność radzenia sobie z trudnym klientem, a także odpowiedniej reakcji na jego zastrzeżenia.
Uczestnicy będą potrafili zwracać uwagę na rzeczy istotne i używać odpowiednich argumentów do sytuacji i klienta, nie ograniczając się tylko do ceny produktu.
Uczestnicy dowiedzą się:
- Na co zwrócić uwagę podczas spotkań z klientem. Co dla klientów jest ważne, co akcentować, żeby klient chciał od nas kupić produkt, a nie tylko cenę,
- Jak radzić sobie z trudnym klientem,
- Jak analizować potrzeby klientów w oparciu o model motywów zakupu,
- Jak odkryć motywy zakupu klienta,
- Jak w atrakcyjny dla klienta sposób przedstawić produkt,
- Jak komunikować i negocjować cenę,
- Jakie są najskuteczniejsze techniki obrony ceny,
- Jakich argumentów użyć do poszczególnych typów klientów?
- Jak skutecznie rozwiązać nieporozumienia, wątpliwości klienta i sfinalizować zamówienie?
- Jak reagować na zastrzeżenia klienta w stosunku do produktu oraz firmy.
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pracują jako doradcy, handlowcy lub zarządzają grupą handlową w branży AGRO. Szkolenie jest też idealne dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedaży poprzez budowanie partnerskich relacji z klientem oraz chcą lepiej funkcjonować w realiach biznesowych branży AGRO.
Organizacja:
Termin szkolenia: 16 – 17 lutego 2023
Czas trwania: 2 dni (14 h),
Rozpoczęcie/zakończenie szkolenia: 9:00 – 16:00,
Lunch: 13:00,
Miejsce szkolenia: Warszawa
Cena szkolenia:
Cena za udział w dwudniowym szkoleniu wynosi: 1190zł + VAT/ za os.
Koszt inwestycji pokrywa:
Trenera,
Sala szkoleniowa,
Catering: dwudaniowy lunch oraz nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce),
Wszystkie materiały, ćwiczenia i narzędzia wykorzystywane w trakcie zajęć,
Certyfikaty ukończenia warsztatu.
- Budowanie relacji z klientem – Analiza transakcyjna Erica Berne’a.
- Jak odpowiednio zbudować relację z klientem i skrócić dystans w rozmowie?
- Dobór odpowiednich postaw w rozmowie z klientem.
- Zbiór nieużytecznych słów sabotujących sprzedaż.
- Bariery w komunikacji z klientem, a ich wpływ na negocjacje i późniejsze relacje.
- Intencje i ich użyteczność,
- Błędne przekonania handlowców i wartości sprzedaży.
Moduł prowadzony w formie case study.
- Postawa pracownika, a trudny klient.
- Skąd się bierze trudny klient?
- Zwroty sabotujące w kontakcie z klientem,
- Podstawowe błędy komunikacyjne z trudnym klientem
- Skuteczna prezentacja produktów i firmy.
W branży rolnej tworzenie autorytetu i pokazanie merytoryki jest ogromnie ważne. Uczestnicy poznają metody skutecznego budowania autorytetu i kreowani merytorycznego wizerunku w codziennych rozmowach i spotkaniach z klientami.
- Co wyróżnia naszą firmę na te innych firm? Opracowanie „BANKU” zalet.
- Jak pokazać zalety swoje i firmy bez arogancji.
- Czym różni się cecha, zaleta i korzyść?
- Opowiadanie o osiągnięciach i zaletach produktu.
- Używanie metafor do opowiadania o produkcie, wykorzystując „język” klienta.
Moduł polegających na rozpisaniu cech firmy i produktu oraz odpowiednim ich komunikowaniu.
- Porównanie z konkurencją.
- Najważniejsze zasady przy porównywaniu z konkurencją,
- Określenie czynników, które wpływają na cenę:
- Wady wspólne/Wady wyłączne
- Zalety wspólne/Zalety wyłączne
Moduł prowadzony w formie „brainstorming”.
- Perswazja w sprzedaży.
Jak działa umysł?
- Umysł świadomy – umysł nieświadomy – Zagadnienia związane z budową umysłu.
- Czym jest perswazja, wywieranie wpływu, a czym manipulacja?
- Techniki Pacing i Leading oraz ich stosowanie w prowadzeniu rozmowy handlowej.
Moduł prowadzony w formie „brainstorming”
- Typologia klientów i komunikacja z jej uwzględnieniem.
Uczestnicy dowiedzą się jak odkryć najważniejsze cechy charakteru klienta. Nauczą się także jak stworzyć uproszczony profil osobowości i dostosować do niego komunikację.
Klasyfikacja sposobu myślenia klienta według:
- Autorytetu wewnętrznego, autorytetu zewnętrznego,
- Podobieństw i różnic,
- Celi do osiągnięcia, problemów do uniknięcia,
- Egoizmu lub altruizmu,
- Usposobienia – reagowania lub aktywnego działania.
Moduł prowadzony w formie dyskusji, case study.
- Elicytacja i systemy zadawania pytań – skuteczne pozyskiwanie informacji od klienta
- Czym jest elicytacja,
- Budowanie porozumienia z ludźmi,
- Najważniejsze techniki elicytacji.
W trakcie szkolenia przedstawiony zostanie metamodel zadawania pytań wyróżniający trzy typy:
- Usunięcia,
- Zniekształcenia,
- Generalizacje.
- Obiekcje klientów dotyczące produktów i domykanie sprzedaży.
Finalizowanie sprzedaży jest bardzo częstym problemem handlowym. Często wynika z niezrozumienia rodzaju zastrzeżeń klienta. Uczestnicy dowiedzą się skąd biorą się obiekcje klienta, a także jakich technik użyć by skutecznie zamknąć sprzedaż.
- Źródła obiekcji i zastrzeżeń klienta wg Metody KOD.
- Kontrola taktyczna
- Obawa przed zmianą,
- Doświadczenia i użyteczność.
- Subiektywne doświadczenie,
- Odwrócenie kierunku pytania do pytającego.
Łukasz Kaca – założyciel i zarządzający firmą szkoleniową True Flow oraz Flow Agro. Certyfikowany Coach i Trener. Czynny wykładowca na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia. Z wykształcenia magister inżynier, ukończył Politechnikę Warszawską.
Z branżą Agro związany od 2008 roku.
Posiada wysokie kompetencje związane z Personal Branding’iem i Business Branding’iem, marketingiem, perswazją, sprzedażą oraz odczytem ludzkich procesów myślowych i emocji za pomocą mowy ciała i mikroekspresji na podstawie wiedzy wywodzącej się od Paula Ekmana. Realizuje warsztaty z wywierania wpływu, sprzedaży, zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki wystąpień publicznych, kreowania wizerunku, motywacji oraz odczytywania stanów emocjonalnych i procesów myślowych, a także wykrywania kłamstwa.
Ma za sobą ponad 300 szkoleń i kilka tysięcy wyszkolonych osób. Tylko od 2016 roku przeszkolił ponad sto czterdzieści firm. Szkolenia prowadzi w języku polskim oraz angielskim. W swojej pracy łączy doświadczenia praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:
PAMELA KORPALSKA
Specjalista ds. sprzedaży szkoleń
tel.: +48 690 019 505
e-mail: p.korpalska@flowagro.pl