Prezentowane szkolenie łączy w sobie elementy współpracy z trudnym klientem, perswazji handlowych, negocjacji ceny i techniki sprzedaży wykorzystywane w branży AGRO.
Warsztat ten ma na celu przekazać kompleksową wiedzę sprzedażową. Uczestnicy nabędą umiejętności, które pozwolą na radzenie sobie w sytuacji obsługi trudnych klientów oraz zmianę ich nastawienia na pozytywne, co pomoże w przyjemnej i skutecznej współpracy.
Szkolenie skupia się na technikach umożliwiających poznanie klienta, jego sposobu myślenia, komunikowania się, motywach podejmowania decyzji o zakupie. Znając klienta zdecydowanie łatwiej nam jest zbudować relację i odpowiednio zaprezentować produkt pod jego potrzeby.
Częstym problemem w branży rolniczej przy dużej konkurencji jest umiejętność zaprezentowania klientom korzyści z zakupu produktu i porównania korzyści z ceną zakupu. Wiara w produkt, wzbudzenie zainteresowania klienta, wykazanie klientom opłacalności dokonania zakupu jest kluczem do sukcesu.
Uczestnicy będą potrafili zwracać uwagę na rzeczy istotne i używać odpowiednich argumentów do sytuacji i klienta, nie ograniczając się tylko do ceny produktu.
Uczestnicy dowiedzą się:
· Na co zwrócić uwagę podczas spotkań z klientami? Co dla klientów jest ważne, co akcentować, żeby klient chciał od nas kupić produkt, a nie tylko cenę?
· Jak umówić wizytę u klienta?
· Jakie są najczęściej popełniane błędy na wizycie w gospodarstwie rolnym?
· Co wpływa na efektywność pracy handlowców – walka z przekonaniami?
· Jak analizować potrzeby klientów w oparciu o model motywów zakupu?
· Jak odkryć motywy zakupu klienta?
· Jak w atrakcyjny dla klienta sposób przedstawić produkt?
· Jak reagować na zastrzeżenia klienta w stosunku do produktu oraz firmy?
· Jakich argumentów użyć do poszczególnych typów klientów?
· Jak przekonać klienta do rozwinięcia współpracy i zakupu produktów uzupełniających?
· Jak szybko i sprawnie przekonać klienta do swojej racji i zakupu produktów?
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pracują jako doradcy, handlowcy lub zarządzają grupą handlową w branży AGRO. Szkolenie jest też idealne dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedaży poprzez budowanie partnerskich relacji z klientem oraz chcą lepiej funkcjonować w realiach biznesowych branży AGRO.
Organizacja:
· Termin szkolenia: 22 – 23 kwietnia 2020 r.
· Czas trwania: 2 dni (14 h)
· Rozpoczęcie/zakończenie szkolenia: 9:00 – 16:00,
· Lunch: 13:00,
· Grupa szkoleniowa: do 15 osób.
· Miejsce szkolenia: Warszawa
Cena szkolenia:
· Cena za udział w dwudniowym szkoleniu wynosi: 990 zł + VAT/ za os.
Koszt inwestycji pokrywa:
· Trenera,
· Sala szkoleniowa,
· Catering: dwudaniowy lunch oraz nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce),
· Wszystkie materiały, ćwiczenia i narzędzia wykorzystywane w trakcie zajęć,
· Certyfikaty ukończenia warsztatu.
1. Wprowadzenia do negocjacji.
Czym są negocjacje?
· Podział i rodzaje negocjacji,
· Kryteria oceny negocjacji: Rozsądek, Sprawność, Konstruktywność.
2. Strategie w negocjacjach.
· Unikanie,
· Łagodzenie,
· Kompromis,
· Dominacja,
· Kooperacja.
3. Perswazja w sprzedaży.
· Jak działa umysł?
· Umysł świadomy – umysł nieświadomy – Zagadnienia związane z budową umysłu.
· Czym jest perswazja, wywieranie wpływu, a czym manipulacja?
· Techniki Pacing i Leading oraz ich stosowanie w prowadzeniu rozmowy handlowej.
Moduł prowadzony w formie „brainstorming”.
4. Sześć reguł wywierania wpływu w negocjacjach.
· Wzajemności,
· Społeczny dowód słuszności,
· Lubienia i sympatii,
· Autorytetu,
· Niedostępności,
· Zaangażowania i konsekwencji.
Moduł prowadzony w formie ćwiczeń grupowych.
5. Typologia charakteru klienta i komunikacja z ich uwzględnieniem.
Klasyfikacja sposobu myślenia klienta według:
- Autorytetu wewnętrznego, autorytetu zewnętrznego,
- Podobieństw i różnic,
- Celi do osiągnięcia, problemów do uniknięcia,
- Egoizmu lub altruizmu,
- Usposobienia – reagowania lub aktywnego działania.
Moduł prowadzony w formie dyskusji, case study.
6. Metamodel – formy słowne pozwalające doprecyzować zastrzeżenia klienta:
· Usunięcia,
· Zniekształcenia,
· Generalizacje.
Moduł prowadzony w formie ćwiczeń indywidualnych.
7. Sleight of Mouth – iluzja słowna. Techniki rozmowy z trudnym klientem.
Użyteczne schematy językowe, które dają możliwość zmiany przekonań trudnego klienta lub odwrócenia trudnej sytuacji na naszą korzyść:
· Hierarchia wartości – łączenie przekonania z wyższą wartością.
· Intencja – znalezienie aspektu pozytywnego.
· Przedefiniowanie znaczenia – zmiana słów i formy przekonania na bardziej pozytywne.
· Konsekwencje – znalezienie konsekwencji, które podważa przekonanie.
· Poziom szczegółu – analiza przekonania pod kątem jego szczegółów.
· Poziom ogółu – analiza przekonania pod kątem ogólnym.
· Kontrprzykład – sytuacja, która podważa przekonanie.
· Odniesienie personalne – przeniesienie przykładu na konkretną osobę.
· Zmiana rezultatu – znalezienie innego rezultatu przekonania.
· Zmiana ramy – umiejscowienie przekonania w innym kontekście.
Moduł prowadzony w formie case study, praca grupowa.
8. Techniki negocjacji i obrony ceny.
· Optyk z Brooklyn’u,
· Wilk w owczej skórze (technika Colombo),
· Stopa w drzwiach,
· Zdechła ryba,
· Próbny balon (tryb warunkowy),
· Ostatnie życzenie,
· Wyższa instancja (brak pełnomocnictwa),
· Rosyjski Front,
· Imadło,
· Drzwi zatrzaśnięte przed nosem.
Moduł prowadzony w formie symulacji negocjacji.
9. Obiekcje klientów dotyczące produktów i odpowiednie reagowanie.
Źródła obiekcji i zastrzeżeń klienta wg Metody KOD.
· Kontrola taktyczna,
· Obawa przed zmianą,
· Doświadczenia i użyteczność.
Łukasz Kaca – założyciel i zarządzający firmą szkoleniową True Flow oraz Flow Agro. Certyfikowany Coach i Trener. Czynny wykładowca na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia. Z wykształcenia magister inżynier, ukończył Politechnikę Warszawską.
Z branżą Agro związany od 2008 roku.
Posiada wysokie kompetencje związane z Personal Branding’iem i Business Branding’iem, marketingiem, perswazją, sprzedażą oraz odczytem ludzkich procesów myślowych i emocji za pomocą mowy ciała i mikroekspresji na podstawie wiedzy wywodzącej się od Paula Ekmana. Realizuje warsztaty z wywierania wpływu, sprzedaży, zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki wystąpień publicznych, kreowania wizerunku, motywacji oraz odczytywania stanów emocjonalnych i procesów myślowych, a także wykrywania kłamstwa.
Ma za sobą ponad 300 szkoleń i kilka tysięcy wyszkolonych osób. Tylko od 2016 roku przeszkolił ponad sto czterdzieści firm. Szkolenia prowadzi w języku polskim oraz angielskim. W swojej pracy łączy doświadczenia praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych.
Zapraszamy do kontaktu:
ZUZANNA KACA
Dyrektor Kreatywny
tel.: +48 605 432 051
e-mail: kontakt@flowagro.pl